استفاده  از متفورمین  برای کودکان چاق

 برای کودکان چاقی که مقدار انسولین در خونشان  از مقدار طبیعی بالاتر رفته است استفاده از متفورمین  در کاهش احساس گرسنگی  و افزایش احساس سیری موثر است.

دانشمندان انستیتو ملی بهداشت در Bethesdaبه بررسی تأثیرات متفورمین بر وزن بدن و تعادل  انرژی در 100 کودک چاق مبتلا به هایپرانسولینمیا 6 تا 12 ساله پرداختند.

در دو موقعیت جداگانه به شرکت کنندگان اجازه داده شد از انواع غذاهای استاندارد بصورت  آزادانه مصرف کنند این دو موقعیت  قبل و 6 ماه بعد از تجویز دارو بود. اولین آزمایش صرف غذا  پس از یک  شب ناشتا انجام گردید که شامل یک پیش غذا و غذا بود.

 اطلاعات برای 84 کودک گردآوری شد(45 کودک تحت تجویز متفورمین و 39 کودک پلاسبو).

 محققان دریافتند که درمان با متفورمین مستقل از تغییرات درترکیب بدن با کاهش  چشمگیر میانگین مصرف انرژی پس از صرف پیش غذا نسبت به قبل ازمطالعه ارتباط دارد. (متفورمین :−104.5 ± 83.8کیلو کالری و پلاسبو: +144.2 ± 96.9کیلوکالری)

مصرف متفورمین  سبب گردید پس از صرف پیش غذا کاهش چشمگیری در میزان  گرسنگی  و افزایش احساس سیری ایجاد شود(به ترتیب P = 0.013و P = 0.01).

دانشمندان نتیجه گیری نمودند که تأثیرات کاهش وزن حاصل از مصرف متفورمین ممکن است با توانایی این دارو در کاهش مصرف انرژی درکودکان چاق مبتلا به هایپرانسولینمیا مرتبط باشد. نویسندگان مقاله معتقدند  بر اساس این نتایج  تجویز متفورمین همراه با  رژیم  غذایی، ورزش و رفتار درمانی روش موثری در مدیریت وزن کودکان  چاق می باشد.

منبع:www.diabetesincontrol.com/articles/diabetes-news/17352-metformin-for-obese-children